Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 – TARAFLAR
1.1 PROCODİNG.COM.TR, bilgileri
İSİM SOYİSİM / UNVAN: MERT YANKI ZORLU
T.C. KİMLİK NO / VERGİ NO: 32312180910
ADRES: Yakuplu
Mahallesi, Haramidere Sanayi Sitesi, Safir Sokak No: 102/219 Beylikdüzü /
İSTANBUL ( kısaca SATICI olarak anılacaktır.)
1.2 MÜŞTERİ, hizmet satın alan firma ya da gerçek kişi
(kısaca MÜŞTERİ olarak anılacaktır.)
MADDE 2 – SÖZLEŞMENİN KONUSU
2.1 İşbu sözleşme
MÜŞTERİ’nin SATICI ürün ve hizmet skalasında yapmış olduğu tercihleri
doğrultusunda multimedya sistemleri, far grupları, ses sistemleri, aksesuar,
monitör, Android cihazlar, yedek parça ve yazılım SATICI’nın sağlamış olduğu,
ihtiyaç duyulan tüm ürün ve yazılım hizmetlerin herhangi bir veya bir kaçını
kullanabilmesi için SATICI'nın sağlayacağı olanaklar ve karşılığında ödenecek
ücreti ve tarafların yükümlülüklerini düzenler.
2.2 Bu sözleşmenin
yürürlüğe girmesi ile birlikte taraflar yapılacak işlemlerin bu sözleşmede
belirtilen esaslara ve hükümlere göre sürdürüleceğini, sözleşmede düzenlenmeyen
hususlarda T.T.K. ve ilgili yasal mevzuatın geçerli olduğunu kabul ve beyan
eder. Sözleşmede doğabilecek kısmi hükümsüzlükler, sözleşmenin kalan kısmının
geçerliliğine helal getirmez. SATICI ürün ve hizmet fiyatlarını gerekli gördüğü
hallerde ya da teknik gereklilikler halinde değiştirme hakkına sahiptir.
MADDE 3 – GENEL HÜKÜMLER
3.1 MÜŞTERİ,
gerek başvuru formu ve/veya telefon aracılığı ile SATICI’ya ilettiği ve
kayıtlara geçirilen bilgilerinin, gerekse bu Sözleşmede yer alan bilgilerinin
doğruluğunu beyan ve taahhüt eder. MÜŞTERİ bildirmiş olduğu bilgilerin yanlış,
eksik veya güncel olmamasından dolayı meydana gelecek aksaklık ve zararlardan
dolayı SATICI’nın sorumlu olmayacağını kabul eder.
3.2 MÜŞTERİ, SATICI’ya
ürün ve hizmet ile ilgili teslimat adresi değişikliği, sipariş değişikliği,
iptal talebi vb. talebinde bulunmaya yetkili kişi veya kişilerin irtibat
bilgilerini iletecektir. MÜŞTERİ tarafından gelecek talepler, bildirilmiş olan
yetkililer aracılığı ile iletilmemiş ise işleme alınmayacaktır. İrtibat
bilgilerinde oluşacak değişiklikler SATICI’ya derhal bildirilecektir. Aksi
takdirde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
3.3 MÜŞTERİ,
verdiği bilgilerin yanlış, sahte, gerçeğe aykırı, hatalı yahut güncellenmemiş
olduğunun SATICI tarafından, 3. Kişilerin şikayeti ile yahut savcılık makamları
ve mahkeme kanalı ile ortaya çıkması - çıkarılması yahut herhangi bir şekilde SATICI
tarafından tespit edilmesi halinde, MÜŞTERİ SATICI’nın uğradığı - uğraması
muhtemel her türlü zararını ayrıca bir ihtara ve ihbara gerek olmaksızın ilk
talepte tazmin etmekle yükümlüdür. SATICI’nın işbu zarar sebebiyle üçüncü
kişilere bir bedel ödemek durumunda kalması halinde işbu bedeli MÜŞTERİ’ye rücu
hakkı saklıdır.
3.4 MÜŞTERİ, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme
konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata
ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli
teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. MÜŞTERİ’nin; Ön Bilgilendirmeyi
elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından
evvel, SATICI tarafından MÜŞTERİ’ye verilmesi gereken adresi, siparişi verilen
ürünlere ait temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve
teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve
taahhüt eder.
3.5 Sözleşme konusu her bir ürün, 30 günlük yasal
süreyi aşmamak kaydı ile MÜŞTERİ' nin yerleşim yeri uzaklığına bağlı olarak
internet sitesindeki ön bilgiler kısmında belirtilen süre zarfında MÜŞTERİ veya
MÜŞTERİ’nin gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre
içinde ürünün MÜŞTERİ’ye teslim edilememesi durumunda, MÜŞTERİ’nin sözleşmeyi
feshetme hakkı saklıdır.
3.6 SATICI, Sözleşme konusu ürünü eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri, kullanım kılavuzları
işin gereği olan bilgi ve belgeler ile teslim etmeyi, her türlü ayıptan arî
olarak yasal mevzuat gereklerine göre sağlam, standartlara uygun bir şekilde
işi doğruluk ve dürüstlük esasları dâhilinde ifa etmeyi, hizmet kalitesini
koruyup yükseltmeyi, işin ifası sırasında gerekli dikkat ve özeni göstermeyi,
ihtiyat ve öngörü ile hareket etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.7 SATICI, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün
süresi dolmadan MÜŞTERİ’yi bilgilendirmek ve açıkça onayını almak suretiyle
eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
3.8 SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine
getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine
getiremezse, bu durumu, öğrendiği tarihten itibaren 3 gün içinde yazılı olarak
tüketiciye bildireceğini, 14 günlük süre içinde toplam bedeli MÜŞTERİ’ye iade
edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.9 MÜŞTERİ, Sözleşme konusu ürünün teslimatı için
işbu Sözleşme’yi elektronik ortamda teyit edeceğini, herhangi bir nedenle
sözleşme konusu ürün bedelinin ödenmemesi ve/veya banka kayıtlarında iptal
edilmesi halinde, SATICI’nın sözleşme konusu ürünü teslim yükümlülüğünün sona
ereceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.10 MÜŞTERİ, Sözleşme konusu ürünün MÜŞTERİ veya MÜŞTERİ’nin
gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra MÜŞTERİ'ye ait
kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu
ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya
ödenmemesi halinde, MÜŞTERİ Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye
gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve
taahhüt eder.
3.11 SATICI, tarafların iradesi dışında gelişen,
önceden öngörülemeyen ve tarafların borçlarını yerine getirmesini engelleyici
ve/veya geciktirici hallerin oluşması gibi mücbir sebepler halleri nedeni ile
sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise, durumu MÜŞTERİ'ye
bildireceğini kabul, beyan ve taahhüt eder. MÜŞTERİ de siparişin iptal
edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya
teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesini
SATICI’dan talep etme hakkını haizdir. MÜŞTERİ tarafından siparişin iptal
edilmesi halinde MÜŞTERİ’nin nakit ile yaptığı ödemelerde, ürün tutarı 14 gün
içinde kendisine nakden ve defaten ödenir. MÜŞTERİ’nin kredi kartı ile yaptığı
ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin MÜŞTERi tarafından iptal edilmesinden
sonra 14 gün içerisinde ilgili bankaya iade edilir. MÜŞTERİ, SATICI tarafından
kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından MÜŞTERİ hesabına yansıtılmasına
ilişkin ortalama sürecin 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu tutarın bankaya
iadesinden sonra MÜŞTERİ’nİn hesaplarına yansıması halinin tamamen banka işlem
süreci ile ilgili olduğundan, MÜŞTERİ, olası gecikmeler için SATICI’yı sorumlu
tutamayacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.
3.12 SATICININ, MÜŞTERİ tarafından siteye kayıt
formunda belirtilen veya daha sonra kendisi tarafından güncellenen adresi,
e-posta adresi, sabit ve mobil telefon hatları ve diğer iletişim bilgileri
üzerinden mektup, e-posta, SMS, telefon görüşmesi ve diğer yollarla iletişim,
pazarlama, bildirim ve diğer amaçlarla MÜŞTERİ’ye ulaşma hakkı bulunmaktadır. MÜŞTERİ,
işbu sözleşmeyi kabul etmekle SATICI’nın kendisine yönelik yukarıda belirtilen
iletişim faaliyetlerinde bulunabileceğini kabul ve beyan etmektedir.
3.13 MÜŞTERİ, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim
almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve
ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan
mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra
mal/hizmetin özenle korunması borcu, MÜŞTERİ’ye aittir. Cayma hakkı
kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir.
3.14 MÜŞTERİ ile sipariş esnasında kullanılan kredi
kartı hamilinin aynı kişi olmaması veya ürünün MÜŞTERİ’ye tesliminden evvel,
siparişte kullanılan kredi kartına ilişkin güvenlik açığı tespit edilmesi
halinde, SATICI, kredi kartı hamiline ilişkin kimlik ve iletişim bilgilerini,
siparişte kullanılan kredi kartının bir önceki aya ait ekstresini yahut kart
hamilinin bankasından kredi kartının kendisine ait olduğuna ilişkin yazıyı
ibraz etmesini MÜŞTERİ’den talep edebilir. MÜŞTERİ’nin talebe konu
bilgi/belgeleri temin etmesine kadar geçecek sürede sipariş dondurulacak olup,
mezkur taleplerin 24 saat içerisinde karşılanmaması halinde ise SATICI,
siparişi iptal etme hakkını haizdir.
3.15 MÜŞTERİ, SATICI’ya ait internet sitesine üye
olurken verdiği kişisel ve diğer sair bilgilerin gerçeğe uygun olduğunu,
SATICI’nın bu bilgilerin gerçeğe aykırılığı nedeniyle uğrayacağı tüm zararları,
SATICI’nın ilk bildirimi üzerine derhal, nakden ve defaten tazmin edeceğini
beyan ve taahhüt eder.
3.16 MÜŞTERİ, SATICI’ya ait internet sitesini
kullanırken yasal mevzuat hükümlerine riayet etmeyi ve bunları ihlal etmemeyi
baştan kabul ve taahhüt eder. Aksi takdirde, doğacak tüm hukuki ve cezai
yükümlülükler tamamen ve münhasıran MÜŞTERİ’ye bağlayacaktır.
3.17 MÜŞTERİ, SATICI’ya ait internet sitesini hiçbir
şekilde kamu düzenini bozucu, genel ahlaka aykırı, başkalarını rahatsız ve
taciz edici şekilde, yasalara aykırı bir amaç için, başkalarının maddi ve
manevi haklarına tecavüz edecek şekilde kullanamaz. Ayrıca, üye başkalarının
hizmetleri kullanmasını önleyici veya zorlaştırıcı faaliyet (spam, virus, truva
atı, vb.) işlemlerde bulunamaz.
3.18 SATICI’ya ait internet sitesinin üzerinden,
SATICI’nın kendi kontrolünde olmayan ve/veya başkaca üçüncü kişilerin sahip
olduğu ve/veya işlettiği başka web sitelerine ve/veya başka içeriklere link
verilebilir. Bu linkler MÜŞTERİ’ye yönlenme kolaylığı sağlamak amacıyla konmuş
olup herhangi bir web sitesini veya o siteyi işleten kişiyi desteklememekte ve
Link verilen web sitesinin içerdiği bilgilere yönelik herhangi bir garanti
niteliği taşımamaktadır.
MADDE – 4 CAYMA HAKKI
4.1 MÜŞTERİ; mesafeli sözleşmenin mal satışına ilişkin
olması durumunda, ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya bildirmek
şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir. Hizmet
sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı
tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin
onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı
kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya
aittir. MÜŞTERİ, iş bu sözleşmeyi kabul etmekle, cayma hakkı konusunda
bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
4.2 Cayma hakkının
kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta,
faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede
düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri
çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması
halinde,
a) 3.
kişiye veya MÜŞTERİ’ ye teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen
ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade
faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına
düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)
b) İade
formu,
c) İade
edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte
eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
d) SATICI,
cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre
içerisinde toplam bedeli ve MÜŞTERİ’yE borç altına sokan belgeleri MÜŞTERİ’ ye
iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.
e) MÜŞTERİ’
nin kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya
iade imkânsızlaşırsa MÜŞTERİ kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin
etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne
uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan MÜŞTERİ
sorumlu değildir.
f) Cayma
hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit
tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim
miktarı iptal edilir.
MADDE – 5 CAYMA HAKKI KULLANILMAYACAK ÜRÜNLER
5.1 MÜŞTERİ’nİn isteği
veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye
müsait olmayan, kullanılmış ürünler, montajı uygulanmış ürünler, zarar görmüş
ürünler, kutusu açılmış ürünler, bağlantı aparatları veya soketleri kullanılmış
ürünler, bağlantı aparatları veya
soketleri hasar görmüş ürünler, yazılım ürünleri, MÜŞTERİ’ye teslim edilmesinin ardından MÜŞTERİ
tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi diğer müşterilerin
kullanımı açısından zorluk çıkaracak ürünler, MÜŞTERİ tarafından açılmış olması
halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir. Ayrıca Cayma hakkı süresi
sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin
cayma hakkının kullanılması da Yönetmelik gereği mümkün değildir.
Multimedya ve aksesuar, far grupları, ses sitemi, monitör, Android cihazlar,
kopyalanabilir yazılım ve programlar, iade edilebilmesi için ambalajlarının
açılmamış, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
MADDE – 6 GİZLİLİK VE GÜVENLİK
6.1 SATICI, bünyesinde MÜŞTERİ’ye ait veri tabanına kayıtlı bilgileri ve özel bilgileri 3. Kişiler ve kuruluşlar ile paylaşmayacağını ve kullandırmayacağını kabul ve taahhüt eder.
MADDE – 7 MÜCBİR SEBEPLER
7.1 Doğal
afetler, hükümetin faaliyetleri, ulusal seferberlik halleri, ayaklanmalar,
savaş ya da savaş girişimleri, OHAL, grev, lokavt gibi burada yazılı olanlarla
sınırlı olmamak kaydıyla, sözleşmenin imzalandığı tarihte var olmayan ve
öngörülmeyen ve tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla
taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve
sorumluluklarını tamamen yerine getirmelerini ya da ülkesel çapta yaşanan
bilişim, telekomünikasyon, iletişim, GSM servis sağlayıcısı sorunları
mücbir sebepler olarak kabul edilecektir. Bu nedenlerden birisi meydana gelirse
tarafların bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülükleri askıya alınır. Bu sebep,
30 gün süreyle devam ederse taraflardan herhangi biri sözleşmeyi tazminatsız
olarak feshedebilir. Ancak tarafların fesihten önce tahakkuk eden hak ve
alacakları saklıdır.
MADDE – 8 TEBLİGATLAR
8.1 MÜŞTERİ,
tarafından sözleşmede belirtilen adresler tebligat adresi olarak kabul edilir.
Firma unvan, ticari iş adresi veya imzaya yetkili şahısların imza yetkilerinin
herhangi bir değişikliğe uğraması halinde bu değişikliklerin gerek fiilen ve
gerekse ticaret sicilinde tesciline müteakip en geç 7 (yedi) iş günü içinde
karşı tarafa bildirecektir. Bu değişikliklerin ilgili süre içerisinde
bildirilmemesi durumunda karşı tarafın eski unvan ve/veya adres altında
gönderilmiş fatura, irsaliye, mektup gibi tüm vesaik yeni unvan ve/veya adres
altında gönderilmiş sayılır. Taraflar, imza yetkilisi şahısların veya imza
yetkililerinin değişmesi durumunda bu değişiklikten önce imza yetkisini
kaybeden şahısların imzaladığı tüm çek, senet gibi şirketi borç altına sokan
evraktan dolayı doğmuş ve doğacak tüm borç ve yükümlülükleri kabul eder.
MADDE – 9 MÜŞTERİ TEMERRÜDÜ
9.1 MÜŞTERİ, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı
durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi
kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu
olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara
başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini MÜŞTERİ’dEn talep edebilir
ve her koşulda MÜŞTERİ’nin borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, MÜŞTERİ,
borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını
ödeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder
MADDE – 10 YETKİLİ MAHKEME
10.1 İşbu
sözleşmeden doğan uyuşmazlıklarda şikayet ve itirazlar, aşağıdaki
kanunda belirtilen parasal sınırlar dâhilinde tüketicinin yerleşim yerinin
bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici sorunları hakem
heyetine veya tüketici mahkemesine yapılacaktır. Parasal sınıra ilişkin
bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere:
a) 6502
sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 68. Maddesi gereği değeri
2.000,00 (ikibin) TL’nin altında olan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem
heyetlerine,
b) Değeri 3.000,00(üçbin)TL’ nin altında bulunan uyuşmazlıklarda il
tüketici hakem heyetlerine,
c) Büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise değeri 2.000,00
(ikibin) TL ile 3.000,00(üçbin)TL’ arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem
heyetlerine başvuru yapılmaktadır.
İşbu Sözleşme ticari amaçlarla yapılmaktadır.
MADDE – 14 YÜRÜRLÜK
10.1 MÜŞTERİ, Site üzerinden verdiği siparişe ait ödemeyi
gerçekleştirdiğinde işbu sözleşmenin tüm şartlarını kabul etmiş sayılır.
SATICI, siparişin gerçekleşmesi öncesinde işbu sözleşmenin sitede MÜŞTERİ
tarafından okunup kabul edildiğine dair onay alacak şekilde gerekli yazılımsal
düzenlemeleri yapmakla yükümlüdür..